Ako zarobiť na internete (Klikačky)
Uživateľ vraj získa peniaze za každý prijatý e-mail od Klikačka. Podľa hlavnej stránky uživateľ získa "informácie iba o tom, čo Vás zaujíma - a ešte Vám za to zaplatíme", to znamená, že v systéme je nastavené cielenie, čiže uživateľ nedostane všetky e-maily, ale pravdepodobne len také, ktoré majú nejaký súvis s oblasťami záľub, ktoré pravdepodobne sú vyžadované pri registrácií (neskúšal som registráciu, bojím sa že ma zaplavia spamom), zároveň uživateľ bude dostávať províziu za získavanie ďalších členov, nič proti tomu nemám, MLM marketing funguje, problém v prípade Klikačky nie je v tom MLM marketingu, ale v tom, že samotný core produkt je postavený na hlavu.
Čo sľubuje Klikačka.sk?
Od 0,60 Sk do 1,00 Sk (podľa toho či sa zaregistroval v promo akcií, alebo neskôr) za prijatý komerčný cielený e-mail (inzerenti na Slovensku robia cielenie podľa veku a bydliska, pochybujem osobne, že budú cieliť aj podľa záľub, ale nevylučujem to) a od 0,20 Sk do 0,40 Sk za prijatý hromadný e-mail, a okrem toho cez systém sa budú posielať aj nekomerčné e-maily za ktoré uživateľ dostane 0,- Sk.
Problém č. 1: Nekomerčný e-mail
Nekomerčný email: Charite vlastne takmer nepomôže, uživateľov nepoteší, iba prevádzkovateľ Klikačky bude mať logo ako mediálny partner všade
Nekomerčný mail je rozosielaný v rámci pomoci nekomerčným a charitatívnym organizáciám. Tiež maily informujúce o zmenách a novinkách v systéme Klikačka.sk. Maily o zmenách, novinkách či vygenerované heslo, keď ho zabudnem by mali byť pochopiteľne zadarmo, nechápem však význam nekomerčných e-mailov. Prečo služba, ktorá láka uživateľov chce zrazu posielať emaily s nekomerčným obsahom? Určite budete so mnou nesúhlasiť, veď chuderkám nadáciam treba pomáhať, ale touto formou? Stane sa Klikačka.sk mediálnym partnerom koncertov (čo by pomohlo ďalším webom prevádzkovateľa Klikačky, ktorý prevádzkuje aj alternatívne on-line rádio RadioA1.sk)? Bude Klikačka.sk sponzorovať všetko možné, dávať desiatky tisíc "nekomerčných mailov" komukoľvek, veď "uživatelia predsa chceli dostávať emaily, veď im za to platíme, síce za tieto nie, ale to je detail", ak by sa prevádzkovateľ Klikačky.sk chcel prezentovať spôsobom, že bude mediálny partner všetkých nadácií, všetkých koncertov, všetkých možných aktivít, prípadne nekomerčných webov, tak by mohol ľahko umiestniť svoje logo (prípadne logá svojich ďalších projektov) na všetky možné plagáty a druhej strane by za to poskytol necielený nekomerčný e-mail, počet nekomerčných emailov pritom v podmienkach registrácie NIE JE LIMITOVANÝ, to znamená, že ak uživateľ dostane napr. 200 nekomerčných e-mailov každý deň (čiže takých, za ktoré mu nie je pripísaná žiadna provízia) nemôže nesúhlasiť, lebo svojou registráciou vlastne toto dovolil.
Možno niekto argumentuje, že ide o neziskové organizácie, charitu, koncerty (mnohé koncerty sú ziskovou záležitosťou) a podobné akcie, a že vlastne týmto organizátorom to pomôže, čiže Klikačka robí záslužnú činnosť - NIE TO JE MÝTUS! Jediný, komu toto celé pomôže je prevádzkovateľ Klikačky, ktorého logo/logá webov sa dostane na rôzne plagáty, ako logo mediálneho / reklamného partnera, uživatelia systému po krátkej dobe nebudú mať chuť klikať a otvárať nekomerčné emaily, ktoré sú zbytočné, nezarábajú na nich a pritom v systéme sa zaregistrovali práve kvôli vidine zárobku, a samotné neziskovky, charitatívne organizácie, koncerty nezískajú takmer žiadnu pridanú hodnotu, lebo tie nekomerčné emaily vlastne nikoho nebudú zaujímať.
Problém č. 2: Uživatelia
Kto sú uživatelia Klikačky? Nebudem sa zamýšľať, či jeden uživateľ si nevytvoril 20 nickov, verím, že prevádzkovateľ Klikačky.sk má nejaký vlastný systém, na rušenie/blokovanie duplicitných uživateľov, podľa FAQ na vlastnej stránke však na otázku: Môže viacero osôb uviesť v registrácii jeden bankový účet ? Odpovedal, že: "Áno. Nijako nekontrolujeme, či používa viacej osôb ten istý bankový účet. Musí však ísť o rôzne osoby s rôznymi e-mailovými adresami.", čiže asi pre klikačku je unikátny uživateľ, ten kto má iný e-mail. Čiže ak ja mám 20 emailov, môžem byť 20-tymi uživateľmi.
Otázky, určené na zamyslenie:
- Ako prevádzkovateľ inzerentovy dokáže, že sa jedná o unikátnych uživateľov? (keby ich aspon overoval zaslaním overovacej SMSky alebo niečo také)
- Aké je vekové zloženie uživateľov? Resp. Čo sú to za uživatelia, ktorí sa zaregistrujú v systéme, aby zarábali pár sto korún mesačne? Sú tou správnou cieľovou skupinou?
- Ak systém bude fungovať (t.j. uživatelia dostanú veľa mailov za deň) aký význam bude mať pre inzerenta, že si niekto pozrie ten e-mail? Veď uživateľ (podľa mňa) bude po krátkej dobe mať tendenciu automatizovať túto akciu na spôsob "otvor e-mail -> klikni potvrdenie, že som prečítal -> otvor ďalší e-mail", a to sa bude na 100% diať ak hypoteticky systém začne fungovať a uživatelia budú dostávať tieto e-maily pravideľne.
Problém č. 3: Platby
Systém vyplatí platbu, ak má uživateľ na účte aspoň 200,- Sk, nasleduje prevod na bankový účet uživateľa, alebo poštová poukážka. Kedy dosiahne uživateľ 200,- Sk?
Predstavme si vzorový príklad, že uživateľ (ktorý sa zaregistroval v promo akcií t.j. do 28. februára 2008) dostane:
- 40% hromadných emailov (za každý dostane 40 halierov)
- 50% cielených emailov (za každý dostane 1,- Sk)
- 10% nekomerčných emailov (za každý dostane NULU)
Aby dosiahol sumu 200,- Sk musel by uživateľ dostať 303 e-mailov (121 hromadných, 152 cielených, 30 nekomerčných), ak by sme chceli aby uživateľ zarobil 200,- Sk každý mesiac, musel by týchto 303 emailov dostať za mesiac, to znamená že približne 10 e-mailov každý deň. Zaneprázdneného človeka už po prvom dni, resp. po pár dňoch otváranie desiatich zbytočných emailov nebude baviť, človek (napr. študent strednej školy) ktorý má voľný čas, si určite tieto maily zo začiatku bude pozerať, po krátkej dobe však dospeje do štádiu, že je to zbytočná reklama, dostávam za to peniaze, otvorím, potvrdím, otvorím ďalší, potvrdím, otvorím ďalší... Inzerent tým pádom veľa z toho nezíska, a inzerenti sa po skúsenosti so systémom Klikačka.sk pravdepodobne nebudú vracať, a to spôsobí, že prevádzkovateľ bude musieť zháňať nových inzerentov.
Osobne pochybujem, že sa prevádzkovateľovi podarí zohnať toľko inzerentov, aby dokázal modelovému uživateľovi poslať 4 hromadné maily denne, a 5 cielených mailov denne. Ak totiž cielime e-maily, tak nie každý bude zacielený na nášho modelového uživateľa, veď predsa je to cielenie, čiže prevádzkovateľ by logicky mal mať viac cielených mailov, povedzme 10-15, aby nášho modelovému uživateľovi prišlo aspoň 5. Prevádzkovateľ by teoreticky mal zohnať tolko inzerentov, že dokáže rozoslať cca 15-20 platených kampaní denne, ak 90% inzerentov bude chcieť službu najskôr vyskúšať jedným e-mailom a zvyšných 10% bude tvoriť takých čo sa z neznámej príčiny vracajú. Tak by prevádzkovateľ mal mať 400-550 inzerentov každý mesiac! Osobne pochybujem, že Azet.sk či Zoznam.sk majú toľko inzerentov mesačne, nie to nejaká neznáma mailová služba s veľmi nízkou odozvou (keďže uživatelia skôr či neskôr "čítanie mailov" začnú robiť automaticky a podvedome).
Koľko reklamných e-mailov (alebo pošt) vám príde napríklad na Azet.sk, ktorý rovnako ponúka direct mail ako Klikačka (a má neporovnateľne viac uživateľov). Koľko direct mailov vám príde za mesiac do Azetu? Päť alebo desať? Pritom aj oni sa snažia predávať reklamu, dokáže Klikačka predať viac direct mailov? Pochybujem. Ale aj keby, nech sa im podarí predať každý druhý deň e-mail. Nech uživateľovi príde aspoň každý druhý deň jeden platený e-mail - a to považujem za veľmi optimistickú predpoveť. Zachovám pritom pomer 40% hromadné, 50% cielené, 10% nekomerčné, tak uživateľ bude čakať 20 mesiacov !!!, aby dosiahol minimálnu úroveň 200,- Sk na vyplatenie provízie. A to je už bohovský zárobok, ak musím každý druhý deň kliknúť na nejaký mail, potvrdiť ho a to robiť 1 a trištvrte ďalšieho roka, aby mi prišlo 200,- korún! Odhliadnúc od toho, že za 200,- Sk si človek vlastne nič pomaly nekúpi (dobre študent na základnej alebo strednej škole to môže považovať za svoje mesačné vreckové, ale aj tak, ak by šiel na jedno dňovú brigádu napr. do Tesca, alebo k ocovi do práce, zarobí viac za menej námahy).
Áno, nezarátal som 5,- Sk províziu, ak ukecám kamaráta, aby sa tam regol. Ale koľko ľudí tak ukecám? Dám si to na homepage a koľkí sa mi regnú? Prvý mesiac možno štyria, potom polroka 1-2 mesačne, potom jeden každý 2-3 mesiac... Ukecám 5-10 kamarátov, aby sa tam regli aj oni (oni koho ukecajú? rodičov? sestru?), koho ukecám budúci mesiac, ak som už minul kamarátov (alebo ich ukecal už iný kamarát)?
K týmto negatívnym predpokladom ešte pripomeniem:
- ľudia budú mať tendenciu automatizovať čítanie a potvrdzovanie e-mailov (to znamená, že úspešnosť kampaní bude klesať a blížiť sa k nule)
- väčšina firiem, ak túto reklamu vyskúša, nebude sa vracať (lebo úspešnosť reklamy postavenej na princípe "pozri, klikni, otvor ďalšiu reklamu" je oničom)
- postupom času, veľa ľudí začne rušiť svoje kontá, lebo nebudú vidieť efekt v tom, že majú otvárať emaily, aby im na konto pribudlo 15 korún mesačne, veď to je trápne!
- Klikačka bude mať postupom času problém zháňať nových a nových inzerentov, jednak jej bude klesať počet registrovaných uživateľov, zároveň úspešnosť kampaní po nejakej dobe začne klesať k nule (uživatelia čo ostali to otvárajú automatizovane a podvedome) a teda pre inzerentov (vrátane charitatívnych) celá táto propagácia prestane mať zmysel (oveľa viac má pre nich význam Google Adwords či ETARGET, kde platia možno o korunu viac za kliknutie, ale aspoň za takých ľudí, ktorých tá reklama zaujala, čiže si naozaj chcú pozrieť čo je za ňou...
Záverom dodám, čo si myslím:
99,99% uživateľov systému Klikačka.sk NIKDY NEDOSIAHNE minimálnu hranicu na vyplatenie nasporenej platby
Ten zvyšok sú tí, ktorým sa podarí získať dostatočne veľa uživateľov do systému, za registráciu dostanú 5,- Sk, tak z toho teoreticky niektorí dokážu vyskladať možno 1-3 platby pár stokorunové platby.
Je mi ľuto, že sa to stalo
Je mi osobne ľúto, že na Slovensku, takéto dačo ako Klikačka.sk vôbec mohlo vzniknúť. Od začiatku, aj autorovi systému muselo byť jasné, že tento spôsob "platenia za reklamu" bol populárny v 90-tich rokoch minulého storočia (t.j pred cca 10 a viac rokmi) a aj to fungoval hlavne v USA, kde bol trh nepomerne väčší a kde istú dobu fungovali služby ako Spedia.net. Na Slovensku bol nejaký systém ktorý platil za emaily tiež, v Čechách ich bolo viac, regol som sa v ňom asi ako 16-17 ročný, len som to chcel skúsiť, vtedy som dostal z jedného takého systému asi 1 alebo 2 emaily, z druhého systému som nikdy nedostal žiaden platený e-mail.
Keď si preklikám navyše stránku Klikačka.sk, tak ak si všimnete takmer vôbec sa nevenuje hľadaniu inzerentov, absentujú tam benefity pre inzerenta, naopak stránka sa jednostranne orientuje iba na získavanie odberateľov e-mailov, ak by som ja robil takúto službu, určite by pre mňa prednostné bolo získať inzerentov a nie odberateľov, na stránke sú benefity pre odberateľa v zmysle "dostaneš emaily, dostaneš raz peniaze (keď dosiahneš takú a takú sumu)", benefity pre inzerenta tam absentujú. Dúfam, že to nie je len snaha získať databázu e-mailov napr. na spamovanie, ale dúfam, že je to celé len z dôvodu amatérskeho prístupu tvorcu, resp. nedomyslenie celého biznis modelu (lebo ak by ho domyslel, tak by takýto projekt nikdy nebol spúšťal).
Veľmi si prajem, aby na Slovensku začala už nejaká právna a obchodná (a on-line) osveta, aby ľudia dokázali na prvý pohľad rozlíšiť dobrú službu, ktorá im môže pomôcť/zarobiť, od blbosti, ktorá je postavená na hlavu...
Komentáre
Prehľad komentárov
V súčasnosti sa mi najviac páčia tieto klikačky:
http://www.ermail.cz/link/YJjNNe2jm2TNeVCCJjem7V22YTTTYlcc
http://www.cashons.com/index.php?ref=Matoo
http://clixten.info/?ref=Matoo
http://www.cashcamel.net/index.php?ref=Matoo
-------------------------------------------------------------
Toto síce neni klikačka, ale platia vám za to, že sa prihlásite.
http://www.paidtologin.com?ref=54685
--------------------------------------------------------------
BONUS: Vypĺňanie dotazníkov. (Celkom slušne platia)
http://www.marketagent.com/f.asp?RefUID=938768" target=
Dúfam, že sa vám niečo z toho zapáči.
Klikačky
(Méno mé..., 5. 7. 2015 18:56)